Öka medarbetarnas engagemang och förena teamen med gemensamma mål, genom att involvera dem i företagets varumärke. Att vidta åtgärder för att göra dina anställda varumärkesambassadörer påverkar medarbetare och hur länge de stannar kvar som anställda såväl som varumärkesvärdet. Anställda uppfattas av kunderna som trovärdiga informationskällor. Personalen gör det möjligt för kunder att tro på varumärket, vilket hjälper att utveckla känslomässiga kontakter med de människor som interagerar med varumärket.
Varumärket bör vara en naturlig del av företagets kultur och värdegrund. Anställda måste förstå varumärket och hur de på ett effektivt och korrekt sätt kommunicerar sin kunskap. Detta kräver att personalen utbildas gällande företagets märkesstrategi och att all personal, på något sätt är inblandade i att utveckla strategin. För att detta ska vara möjligt behövs förtroende, samarbetet och samverkan mellan avdelningar.
Ledare är ett måste för att kunna utveckla varumärkesambassadörer utav medarbetare. Liksom företagskulturen måste ledaren leva för varumärket, kontinuerligt och med tydlighet. Varumärkesinriktade ledarskapsutbildningar bidrar med positiva sätt för ledare att utveckla strategier för att ytterligare utveckla varumärket inom teamet.
Varumärkesrelaterade Teambygges-aktiviteter. Det finns flera Catalyst Global teambygge aktiviteter, borta-dagar för personalen, ledarskapsutbildning och on-boarding program som kan hjälpa till att stärka de anställdas engagemang och inlärning kring varumärket och varumärkesstrategierna, här är ett urval av Catalysts populäraste teambygge- program som har i baktanke att utveckla varumärkeskännedom. Behöver du hjälp att välja? Letar du efter något annat? Hör av dig.
Här är
ett urval av Catalysts populäraste företagsspel och teambyggande aktiviteter
som fokuserar på detta resultat.
Behöver du hjälp att välja?
Letar du efter något annat?