Teamen skapar en doft och designer en kampanj
I Essence of Excellence blir deltagarna alkemister och experimenterar med exotiska extrakt för att skapa en blandning som fångar deras målgrupps essens. teamen diskutera och definierar stämningen, vad som är omtyckt av och egenskaper hos, deras målgrupp. Teamen lär sig den grundläggande tekniken för att skapa parfym. De blandar bas, mitt och topp 'noteringarna' för att skapa en ready-to-wear doft. Sedan stöttar de sin doft med en kraftfull och övertygande marknadsföringskampanj som de presenterar för hela gruppen.
Under Essence of Excellence är kunden i fokus. Teamen måste förstå känslor och motiven i deras målgrupp för att fånga deras intresse med en skräddarsydd doft och ett kreativt varumärke. Under processen undersöks och jämförs deltagarnas egna uppfattningar med andras, och belyser att vi alla agera utifrån en unik och hållbar modell. Denna insikt erbjuder förståelse förminskar kulturella klyftor och skapar relationer inom varje team. Det erbjuder också en djupare förståelse för kunder och deras uppfattningar.
Det var längesen jag tänkt på min farfars tobakspipat. Det var spännande och jag reflekterar fortfarande över hur mina åsikter skiljer sig från andra på grund av kulturskillnader och bakgrundserfarenhet
Miss China World hoppfulla samarbetar för att skapa nya dofter i Essence of Excellence aktivitet.
This activity has been innovated to utilise AI. Gamifying AI in this program creates a safe and engaging environment to explore and get hands-on experience with AI tools as a team. The outcomes are multifaceted, providing valuable insights and practical applications in the workplace. Click here for more AI Team Building Activities.