Ett ledande digitalt anslutningsbolag i Sydafrika letade efter en kick-off händelse som påminner deras lag (med många nya medlemmar) att samarbete, out-of-the-box tänkande och fokus är nyckeln till deras fortsatta framgång. Dream Team Catalyst, Catalyst Teambuilding representanterna i Sydafrika såg till att helheten var större än summan av delarna, genom att kombinera två av Catalysts mest populära och kraftfulla program för att skapa ett kraftfullt och effektivt evenemang som mötte klientens mål och överträffade förväntningarna.
För att lägga till mer komplexitet till den redan utmanande
aktiviteten, Beat The Box inkluderade Dream Team Catalyst en rad ytterligare
problemlösningsuppgifter. Innan evenemanget matades uppgifterna in i Catalysts
teambuilding teknikplattform, Go Team som sedan installeras på iPads. Under
dagen delades gruppen in i 10 lag, och varje lag fick en iPad och en Beat the
box, låda. Lagen står inför två till synes olika utmaningar på en gång och
måste hantera gruppdynamik och fördela gruppmedlemmar på ett lämpligt sätt.
Lagen delas upp i två undergrupper, en grupp tar sig an Beat The Box och den
andra svara på Go Team utmaningarna. De två till synes separata projekten är utformade
för att integreras med varandra med ett slutmål att stoppa timern innan tiden tagit
slut.
Energin i rummet var elektrisk0 medan lagen kämpade för att reda ut kaos, lösa kunskapsluckor och förstå komplexiteten av uppgiften. Då var och en av undergrupperna löser problemen och upptäckter information uppmanas effektiv kunskapsdelning genom att kommunicera med andra under-lag. Så småningom blev uppgiften lite lättare, men allteftersom att klockan tickade ner kände deltagarna hur trycket ökade!
Under en eureka-sekund insåg de 10 lagen att de delade samma mål och att samarbetet inte endast var önskvärt utan nödvändigt. Lagen kom tillsammans för att lösa den sista gåtan. Som resultat av positivt samarbete mellan lagen var problemet löst och klockans nedräkning stannade med mindre än 2 minuter till godo! Rummet fylldes med dånande applåder, high-fives och klappar på ryggen.
Uppdrag slutfört! Deltagarna var fullt engagerad och kände sig anknutna genom den gemensam upplevelsen. Kunden uppnådde sitt mål att stärka betydelsen av samarbete, out-of-the-box tänkande och att uppmana fokus på ett roligt, minnesvärt sätt!