Ett fungerande mediarum
Ett sortiment av arbetsuppgifter, lagfakta, exklusiva scoops, newsflashes, annonser, lagkorsord, företagsrådgivning och huvudartikeln samlades ihop för att ge oss Lane Crawfords utgåva kallad ”The New New”. Lagen tilldelades snabbt roller, några jagade informatörer, andra skapade nyhetsinnehåll och några deltog i en teckningsverkstad för släppandet av en tecknad film. Vår nuvarande tecknare Mr. Larry Feign som tidigare arbetat på Los Angeles Times, South China Morning Post och The Standard ledde spirande konstnärer att skapa och förfina sina teckningar till något helt unikt för Lane Crawford.
Iscensatt presskonferens
Sedan följde en iscensatt presskonferens där utvalda gruppmedlemmar fick fråga de krafter som fanns vad de kunde förvänta sig i termer av tillväxt och riktning. Detta gav innehållet till Business Consultancy- sektionen och smög sig även in i huvudartikeln i synnerhet om nyheten var ”het”.
Deadline för framsidan
De sista ögonblicken av samarbete kom då lagen var tvungna att möta förstasidans deadline genom att samla ihop alla sina berättelser och artiklar i tidningens mjukvara. Deras hårda arbete samlades i en sann, levande färgbild i A3- format då första sidan monterades på skumplasttavlor och stafflier så att alla kunde se. För att sammanfatta genomförde vår nyhetsredaktör en kort intervjusittning med lagen för att lätt kunna tillämpa upplevelsebaserat lärande som vunnits i en strävan efter bättre resultat tillbaka på arbetsplatsen.