Konkurransspel som är baserat på kaffehandel
I Bean Around the World utmaningen, tar teamen rollen som kaffehandlare för att tillhandahålla leveranskedjan från producent till försäljning, och slutligen till den ständigt ombytliga konsumenten. Teamen tjänar pengar genom att köpa kaffe från leverantörerna, byteshandla med andra syndikat och sedan sälja kaffeblandningar till kunden med vinst!
Från Kenya till Karibien, och från Brasilien till Borneo, för att lyckas i kaffe branschen behöver du utmärkta marknadsundersökningar och en fantastisk service i kombination med förmågan att reagera snabbt på ständigt föränderliga konsumenttrender och smaker. Teamen köper och säljer för att maximera sin belöning, samtidigt som de upplever båda sidorna av kundekvationen. Spelet tar plats under en period på 3 år och vinnarna är de som har mest pengar i slutet av det tredje året..
Bean Around the World är ett konkurrenskraftigt teamspel som fokuserar på frågor såsom kortsiktig framgång kontra långsiktiga strategier, riskhantering och win-win förhandling. Detta erfarenhetsaffärs spel är omsorgsfullt konstruerat för att bryta ner silomentaliteten och säkerställa samarbete mellan grupper som arbetar mot ett gemensamt mål.
Deltagarna upplever förändrade marknadskrafterna, bygger försörjningskedjor och utvecklar sin förståelse för kundbehov. Det betonar vikten av informationsinsamling, adaptivt beteende och att förstå marknaden och råvaruvärdena..
Alla hade det jättebra. Alla pratade om hur Bean Around the World verkligen tvingade dem till att samarbeta- det var en nödvändighet! De kunde inte klara av att arbeta på egen hand, de var verkligen tvungna att arbeta som ett team och tillämpa strategiskt tänkande för att lyckas i spelet.